my blog

nama

Pengikut

JGN LUPA KLIK

iklan jap

Ahad, 4 Disember 2011

Hujung Minggu di Tupah

Aktiviti hari ni seperti yang dirancangkan kita akan berkelah, destinasi yang abah cadangkan kita ke Sedim, tapi ibu tak setuju sebab sekarang kan musim hujan, so ayaq mesti laju tak sesuai untuk anak2 kita yang masih kecik2 ni, so ibu cadang kt abah kita pegi jer Tupah walaupun tak berapa best asalkan anak2 gembira dah la. Perkelahan ni pun untuk anak2, nanti kalau pi sedim tak dapat mandi mesti depa tak syok punya. so kita bertolak ke Tupah jam 11.30pg. Lupa plak, perkelahan kali ni turut disertai oleh kawan abah yang juga jiran kita pak cik man ngan cik Ju serta anak cik Ju Awfal, so perkelahan ni meriah skit la.

Kita tiba di tupah lebih kurang jam 12.15 tghari, sampai jer terus cari port yang best skit. tapi semuanya dah penuh, abah ajak kita cari port lain  dan akhirnya jumpa jugak la. Sampai jer abah cakap nk makan dulu sebab dh lapaq sangat. Anak2 ibu dh tak sabaq dah nk mandi, so apa lagi terus jer masuk air mandi.

Ya Allah!!!!!!!!, ibu lupa nak bawak periuk nasi la, so cam mana ni. dah la ibu masak punya la banyak tadi, cam mana la bleh lupa, itu la tandanya ibu dah tua kot. Abah yg dah lapag n pakcik man terpaksa keluaq beli nasi dan beberapa minit kemudian abah pun sampai. Kita semua menjamu selera dulu, cik Ju masak asam pedas dengan sambal ulam, ibu plak masak ayam goreng berempah ngan sayur taugeh. lapaq punya pasai semua terus menjamu selera. Kakak ngan syasya pun makan skali, irfan jer yang lom mau makan lagi tengah syok main air.

























 Ni Awfal anak mak cik Ju n pak cik Man



 Irfan yang kelaparan setelah penat mandi


Irfan yang baru bangun tidoq, sebelum tu dia merajuk dengan abah sebab abah kacau dia mandi. Irfan terus menangis ajak balik, bila semua orang dh tak peduli dia sampai tertidur, letih main air la tu.



Masa kita semua tengah mandi tiba2 hujan turun, so semua abah suruh naik salin baju dan kita nak balik takut hujan lagi lebat. dalam pukul 3.15 ptg kita bertolak balik, selamat tinggal Tupah nanti kita jumpa lagi.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan