my blog

nama

Pengikut

JGN LUPA KLIK

iklan jap

Isnin, 25 Februari 2013

Mengantuk

Hari ni dh mula kerja, kita bertolak dari Taman Sepadu Pagi tadi pukul 5.30pg. Bukannya apa, nak ke opis abah dulu, pastu baru kita balik jawi. Baju sekolah semua ibu dh iron, sampai nanti tak la terkejar-kejar sangat, mandi n terus pakai baju sekolah.

Abah skrg ni selalu saja ajak balik pagi isnin, ibu kan jenis susah nak tidur kalaupun ibu tidur ibu kerap terjaga malam. Simthom ni sebenaqnya dah lama ibu alami, sering terjaga malam dan masa terjaga tu ibu tidur sambil duduk, pelik kan? Masa mula2 dulu abah tak percaya bila ibu cerita, tapi bila dh selalu terserempak ibu tidur sambil duduk baru la dia percaya. Ibu rasa punca ibu tidur sambil duduk ni mungkin sebab ibu ni gemuk sangat kut...apa pendapat anda yang berbadan besar macam ibu ni? adalah anda mengalami masalah yang sama.

Bila tidur kita tak selesa jadi kita akan rasa mengantuk, megitulah yg ibu alami sekarang, sampai pernah suatu hari dalam 3thun lepas ibu xsiden dengan kakak (fatin). Alhamdullih masa kejadian tak ada kenderaan yg lalu, ibu dah masuk jalan org..... tetiba ibu dengar kakak panggil ibuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!, masa tu kereta dh masuk hutan. Ibu cuba sedaya upaya control stereng supaya ibu tak terbabas kedalam parit yg berhampiran, mujurlah ada pokok kelapa sawit dihadapan , kereta ibu berhenti akibat langgar kelapa sawit, kalau tidak maunya terjun longkang. Masa ni tak ada apa yg ibu fikir kecuali mati n fatin sahaja. Bila kereta dh stop tu ibu tengok fatin dok menangis...... ibu tanya dia ok tak? dia cakao 'ok'.  Oleh kerana tak ada org yang berhenti tolong ibu suruh fatin keluar kereta, rupa-rupanya kereka kami dh terjunam skit masuk longkang jadi org yg lalu kalau tak perhatikan betul2 memang tak nampak. Apapun alhamdulillah kami selamat, walaupun KBE ibu agak teruk.

Itulah cerita akibat mengantuk, so sapa2 ada tips nak shere ngan ibu... kongsi la kan untuk kebaikan kita bersama.

2 ulasan:

  1. hajar pun mengantuk jugak kat atas ni hehe..

    BalasPadam
  2. hihihi...... samalah kita mengantukkan diri kita

    BalasPadam