my blog

nama

Pengikut

JGN LUPA KLIK

iklan jap

Isnin, 26 Mac 2012

TeRuNg BaKaR AlA KJeE

Kjee pernah msukkan entry terung bakar, so bila tengok jee menu kjee terus rasa nak buat... walaupun kjee tak masukkan bahan2 terung bakar tu tapi aku cuba cara aku la. Simple tapi sedap...... (sapa lagi nak puji)

Ni menu untuk makan hari Rabu lepas........ ala kadar jer maklum la pukul 7 petang baru smpai umah. Sampai jer terus masuk dapur nak siap makan malam.... Begitulah rutin ku setiap hari.

Bayangkan dah la drive dari opis balik umah sejam lebih pastu ambik anak2 kt KAFA n tempat asuhan pukul 7 sampai umah terus siap2 untuk makan malam, pas tu siap anak2 untuk mengaji quran..... bayangkan life aku tiap2 cam tu. letih yang teramat sangat.

Dulu 15 minit jer dah sampai rumah, mungkin semua ni dugaan dan ujian yang Allah berikan untuk menguji kecekalan aku sebagai ibu, isteri n pekerja. alaaaa sedih la pulak kan.... korang jgn la menangis plak yer.

Terung bakar ngan sambal

sambal ikan bilis

ikan goreng

Kat sini la tiap2 hari aku dok berkungfu dgn pinggan mangkuk n periuk belanga. Dapur sekangkang kera yg sentiasa selerak

3 ulasan:

  1. sedap ja nampak tapi nak buat kat rumah tak berbaloi sebab zam tak mkn terung. tapi tak pa sedap punya pasal nak kena cuba buat ni

    BalasPadam
  2. cuba jgn tak cuba, hb kak efa pun tak berapa makan sangat tapi oleh kerana nampak sedap tu yg buat jugak.

    BalasPadam